onsdag 6. juni 2007

Kjære dagbok

Må bare få ut frustrasjonen over de fordømte rupiene! MAKAN! Tok ut halvaan million fra pengemaskinen. Tenkte det skulle holde noen dager, men neida! Brukt opp på et par timer .... grunn: Mr. Brandvik klarer ikke å skille mellom 10 000 og 100 000. De kjeltringene i den Indonesiske nasjonalbanken har lagd 10 o00- og 100 000-sedlene nesten helt like, rosa og fine begge to! Helt klart gjort med vilje for å lure sånne som meg! Aner ikke hvor 100 000-ingene forsvant, men mistenker en hindu-munk for å smile hele veien til hindubanken! Jeg har nok betalt 200 000 istedenfor 20 000 for å besøke et tempel. Ære muuuuuuli! Altså 140 kr istedenfor 14. Har jo ødelagt hele reisebudsjettet ;) Heldigvis ikke de store summene, men når du er blitt vant til å "snakke rupi" så høres det VOLDSOMT ut. Dessuten ødelegger Laila budsjettet ennå mer med de hærre allergiene sine ..... røyk jaggu 800 000 hos legen - 450 000 i bare medisiner!!! Leggene ser ut som to kjøttkaker, men det må hu vel tåle ... herregud! Nei, RUPI er no dritt. Sånn! Nå er det sagt.

Som jeg pleier å si:

L
L E V
V

Ellers kan dere nyte bilder fra Jakarta her.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo Laila og Erling.
Tusen takk for alle flotte bilder me får sjå.
Før i tida ville du ikkje kle deg ut Erling, hugsar du på Liseberg???
Det er godt du er kommen over det!!!!
De får oppleva mykje fint.
Varmen held seg her hoss oss.
Mamma og pappa helsar.

Kjell Ivar sa...

Kva adresse skal eg senda brudlaupsinvitten til?

Anonym sa...

Her på Hommersåk e da fortsatt full fart. Lekehytto blei lekker som bare det. Plenen kjeme seg og, men no e trampolinen oppe og når 85kg Thomas skal oppå der så blir da et aldri så lite krater i plenen er eg redd :-)

Har gitt opp båtplass for dinna sommaren, men kjøpe nok et vrak så eg har liggande nede i havnå uansett.

Fortsatt e da lika vidunderlig å drømma seg i samen med dåkas historia og sjå på bilde. Keep up the good work.

Anonym sa...

Hei hei! Snubla over denne blogg-siden deres via facebook (hvor ellers...?). Kjempemoro å lese om turen. Misunner dere MASSE!!! Fortsatt god tur!! Masse hilsener fra Monica!

Anonym sa...

Ska sei. 200000 for et museumbesøk. Hendelse!! Sjølv om da berre er 140nkr, men HENDELSE!! Valuta som det kaller vi kun tullingar. Så betalte du 200000 tullingar for å besøka eit museum! Hehe, og attpåtil hindumunk. Eller var det hindubank? Og eg som trudde indoane var buddisar. Ska sei. Nei, må passa deg for disse tullingane, og samla på restane. For tida er alt gratis her heime. Attpåtil kommer det ei jente og vasker rommet mitt 1 gong te dagen. Mat blir dog kun servert tre gonger. Men då har vi sjølvsagt 2 mellommåltid med kaker og anna knask. Eg meiner, me skal jo ikkje svelta! Eit STORT trenningsrom med alle fasilitetar står stort sett urørt, dog er massagestolen heftig i bruk :-)
For å sei det slik, badebuksesesongen kom litt tidlig i år igjen. Makan. Når eg kommer heim blir det kun druer, og vatn i 2 uker!!!

Anonym sa...

knallkjekt å lese om dåke. her går det i 200 . barbro med fam har kjøpt hus i eidsmarka, og eg har vore barnepassar. ho har fått seg styrar jobb i barnehagen i bygda. viss ikkje de veit det, så må det har glaset att på bilen i alle området utenfor halsøy. me skal ha dåke heim. ingen vill dyr eller blomster må nå dåke. det er knallvarmt her. eg har minimalt på meg, og det er også for mykje. har fått litt faqrge på min hvite mave. klem til begge to fra A

Anonym sa...

Hei dere to turtelduer !

Deilig "å være på tur" sammen med dere !
Godt at dere får litt skikkelig opphold også, med dyner og fårikål o.l.
Vi på Stord nyter trope-dager og -netter. Om natten flytter jeg ned på Robert sin rom i kjelleren. Der er det levelig.
Ellers er alle flytt"samer" kommeet på plass. Martha Louise og Terje med sine 4 smårollinger i Brurabrotet 28, og Rita og Trygve og hans lille Marius i Hjortåsen 27. Disse mennene til dine kusiner virker som noen skikkelig kjekke og staute karer. Dere hilser vel på dem snart når dere kommer back til gamlelandet.

Gode hilsener fra Gullborg