søndag 4. mars 2007

Sånn går nu dagan ....

Heisann godtfolk!

Det har altså skjedd ..... jeg har fått grisesjuken! Det MÅTTE jo skje. Som vår gode venn Odd Arne sier om solkrem: "Ække det litt femi'a?" :o) Jaja ... ikkeno å gjøre med det. Får bare kjøre på med aftersun, sant?

Idag har vært den o'store turistdagen. Stod tidlig opp for å dra til fossefallene ..... helt fantastisk ... asså fossefallene, ikke å stå opp tidlig. Skal jo ikke det i ferien :o) Fikk med oss tusen på tusen med sommerfugler, stinkdyr (har de på film) og slanger (de var hvertfal i skogen sa guvaaaiden). Laila fikk helt hetta av de enorme vampyrsommerfuglene (tror hu ser ting dobbelt så stort som meg) og fikk nesten hele røde kors på pletten når en av sommerfuglene satt seg på skulderen ........ men det gikk bra asså :o)

Akkurat nå sitter vi med bassengkanten og slapper av ...... DET ER SÅ BRA! Digg digg! .... jækla vanskelig å skrive rett på så lite tastatur ... gir Roy skylda for det.

Så over til Laila ..... hun skal fortelle om bloddemingen sin .........

Ja, vett dåkke ka??? Me sko flotta oss me biffmiddag å rødvin.....åsså va biffen så rø å blodige atte det rant blod på tallerken min....men eg visste råd. Eg barre laga ein demning av "pomm fri" sånn atte ikke bloe rant på resten av maten. Eg prøvde å tøffa meg, men måtte heisa det kvita flagge å senda biffen tebake på kjøkkenet........ å VOILA........perfocto!!!! Sånn sett så gjekk resten av middagen greit!!! :o)

Til slutt litt fra nerdenytt ..... sliter med opplasting av bilder på brasilianske trådløse nettverk. Så fort vi får fiksa, så kommer det både stinkdyr, sommerfugler og blomster ..... og oss seffers!

Å! Må jo bare si hvor glad vi blir når alle mann skriver kommentarer i bloggen ... kanonkjekt å høre fra folk der hjemme og alle små kvardagssysler. Me vett at an Vegard måke snø, Markus er ute å går i nye sko, Laila (Sjo alså) sjangse på polakkane på Perlo og Thomas drømmer om Brasilianske sprettromper :o) .... det er sånne viktige ting som vi må få med oss her på andre siden av kloden. Fortsett å skriv!

Tada fra Erling og Laila ..... og et plask i bassenget ....... jeg så nettopp en kolibri!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Basseng! Makan til luksus dei har i bungalovane då.....
Eg ser deg for meg når den biffen kom Laila....hoho. Du er ein kulinarisk atlet når det gjeld mat. Tenke kokken fekk greie instruksjonar.
I Eidsbakken Ve og Vel går nå dagan. Huset sleit seg frå bardunene og mor mi knakk lårhalsen då ho sklei i alt saltet eg hadde lagt på trappa, for å hindre uhell på isen. Makan til uflaks!
Eg lurte på ein ting; Gjeld brukarstøtta di endo Erling. Intranetten kan jo laga krøll nå når du e på tur. Kanskje eg får ta fram skrivemaskinen og logga meg på telegrammet dette året!

Kos dykk godtfolk.

PS: Den kommentaren om brasilianske damer var unødvendig. Visse ting køddar ein ikkje med. Blir nesten som å sei at julenissen ikkje fins.

-VF-

Anonym sa...

Godt å sjå at fleire synes det er femi å bruka solkrem. Det er berre å ta da litt med ro. Det værste som kan skje er at dåke må smøra dåke inn med yogurt før dåke legge dåke. Vonde minner. Dessuten bør ein aldri sovna når ein sole seg uten femikrem, og iallefall ikkje med armane bak hovudet. For sjølv med urskog der, er det lett å svi av nokre hudlag.

Foss og fall, reknar med dåke lagde til nokre shampoo bilete. Dåke får smella dei ut på verdensveven sånn at heile verden får sjå. Om dåke finner noken med "sprett rumpe" kan dåke legge dei ut og :-)

Jaja, back to reality.
Keep 'em coming.

mvh
Oddis

Jostein sa...

Hei og hå! Godt å høyre at det går bra i varmen. Fossefall, sol og styrkedråpar på små kafèar høyres heilt okei ut. Skulle nok kunne vendt meg til det. Vampyrsommarfuglar trur eg berre er noko fanteri som dåke har funne opp. Makan!
Må sjå om dåke får med dåke ein fotballkamp. Det hadde vore liv. Det er jo der borte dei galnaste fotballfolka er.

Sjølv har eg fått blåmerke på armen etter at eg velta på Halltoll her om dagen. Dei hadde laga ei nedovertrapp midt der eg skulle gå, så då forsvant beina under meg. Kan ikkje hugsa(?) at eg var full, så det var ganske merkelig at det skjedde. Elles alt bra!

Ha det riktig så bra!

J

Anonym sa...

Hi Erling & Laila
It's really great to be able to follow you and your adventures on the other side of the World. The photos were well worth the wait - so keep on being patient and upload them as often as you can :-)

Seeing as the weather is such a popular topic just thought I would let you know that it is..... (guess what?) raining here in Stavanger. (What a surprise.)

Otherwise, nothing else to report from ErgoGroup, except that your colleagues are missing you, Erling. We talk about you often ..... :-)

Take care, and enjoy every minute of your trip. Looking forward to reading more.

Hugs from
Wendy