lørdag 10. mars 2007

Framme i Rio!

Endelig framme i Rio! Har vaert noen laaaaaange buss- og togturer. Fantastisk moro med saa mange kommentarer i bloggen vaar. Kjekt aa hoere om hva som skjer hjemme .... ser jo at det enkelt kan oppsummeres "saann gaar nu dagan" .... Tippelaget klarer ikke vinne, Jostein detter ned trapper ...Haldis aa Reidar finne kanskje hus....Mamma like meilen bedre.........Reidar ska te Skotland aa finna ein galning aa bli rike........thomas aa lotte leite itte ein go spanske chips ( eg vett forressten om ein fantastiske ein, men huske ikkje ka an hette.... hi hi....brune paase me gule skrift.... jeg tror den heter Lays (Erling))............aa Thomas tulle seg inn i ulltepper aa snike seg rondt.. :o)

Me har alsaa bussa rondt i all den ti...... Me har jo totalt kalkulert feil i ka ti det sko ta aa komme seg rondt i dette landet. Me burde hatt litt flaere dagar, men saann e det jo bare. Me faar ta me oss det me klare. Naa ska me nyta 4 dagar i Rio. Aa det glede me oss heise te. Ma ska te sukkertoppen aa me ska opp der te Jesusen!!! Imaara ska me bare ligga paa strande aa kosa oss. Me har bjunt aa faa litt brunfarge men me e heise flinke te smoerra oss. Det gaar i faktor 20. Me har jo saa go ti atte me trenge ikkje bli brune imaara me..........men jedna neste veka..... he he.
Ilha Grande saa me kom fra idag kan anbefalast te alle!! Heilt fantastiske oy. Aa masse folk aa liv. Flotte strender aa koslige eteplasser. Der leigte me et lite hus nett saa. Me bad aa kjoekken aa stova nere, aa soverom oppe.....aa slettes ikkje maer enn 240 kroner nattaa for begge to. Det va fullt oeve alt saa me va ganske heldige og. Der har me logge inni ein myggnetting....det va jammen bra me kjuppte den aa hadde me oss....for myggen like meg saa godt alsaa. Sikkert for eg e saa soete....... Erling har fonne ut at det e boellemyggar saa ser meg aassa har eg saa soett blo at de ska "deala" me bloe paa svarteboersen ittepaa....."Hva giiiir du meg à??" Fantasien livna te aa me fannt ut at boellemyggen hette Stikky!! He he.
Uansett....itte masse kjekkt aa masse myggstikk forlot me alsaa Ilha Grande idag aa e ankommen RIO!!! Herfra komme rapport ittekvart! Aa bilder aa saann fra der me har vore komme naar me faar lasta dei opp........ det e kje allti saa lett her........
Me tenke masse paa daakke der hima aa haape det gaar bra me adle.

Go klem fra Laila og Erling

Aa te dei saa syns eg ikkje e saa kulinariske i matveien......eg har ete pasta me sopp aa greier idag.....hahh

Aa ein ting te....Erling vil heila tiaa eta den dere melkesjokoladen me fekk paa avskjedsfesten........Aa eg nekte. Eg foele me maa vara litt lenger vekke enn ei veka....Sant Thomas aa Unni!!

Aa ein ting te...... me lure felt paa om me komme oss te Argentina...... Varig, som me har flybillett me e gaatt konkurs...... he he........ Makan!!! Vi tar knekken paa GoToGate hvis ikke! Er visst noen millionaerer som skal inn med litt penger, men de klarte liksom ikke aa overfoere tidsnok .... er ikke saa lett det.

Saa til tippelaget! Maa jo tippe i vei, regner med at det drysser inn mange millioner saann at jeg kan finansiere ett aar til paa loffen ;-)

16 kommentarer:

Kjell Ivar sa...

Framme i Horjegata!
her e da krokus i plenen og tulipanane har begynt å spira så smått, jensemann har fått seg ei dotter tidlegare i veka og kjøkkenet er omtrent ryddig!
ellesen e eg snart ferdig med ein antibiotikakur itte ein forfrykteleg halsbetennelse ++. Ingis og eg har omtrent vore åleina heile helga, så her har det vore full fest og stormande jubel.
Mykje kjekt å lesa bloggingsingen dykkar, keep it up!

klemmelemmings!

Anonym sa...

bom día, laila og erling :-D Imponert nå? hihi Kjempekjekt innlegg igjen! Gler meg te bilder, og nye sprell fra dåke to!! Kjenne at misunnelsen brer seg... Strandliv e meg..... mmm....... Men våren e jo komt her - med regn i den årstio og sjølsagt - så snart sprade mi sprett(?)rompa rondt på Solastrando!! hah
Her vente eg på Silvia. Hu ska bu hos meg te tirsdag. Kosa oss skikkeligt då! Kjekt med ein oppdatering der, men me komme sjølsagt te å savna skravlet te Lailus i triangelet vårt :-D
Ellers så e nya websio mi ute nå!!! Så godt som ferdig!! Juhuuu!! Mulig tålmodigheten te djprince fekk seg ein knekk når han sko lera meg oppdatering og sånn.... Men nå kan eg da!! Så takk igjen for all hjelp i forrige kapittel, Erling! Feirte med champis og buzz i går. Litt slet'n kombinasjon utpå quisten.... hehe.... Blei meir dansing enn buzz for å sei da sånn :-D LØYE! P.I.M.P. og YO-moves'o dine va med oss, Laila!!
Og forresten så blei me ikkje huseigara heilt endo. 1 mill øve takst va litt i øvekant for oss... Da e så gale!!! Så nye visninga vente!! Me gir oss ikkje :-D
Og vett dåke ka? Bjørn Sturle med røysto ska åpna ballet på bibliotek-utstillingo!! Supert :-D Blir nok dritbra!! Så får me håpa resten står i stil..... Litt panikk nå, har oppdagt at eg kanskje har litt få bilder.... Kan bli luftigt! hahaa
Kos dåke så masse i Rio!!!!! Tenke på dåke!!!
Go klem fra sofakroken ;)

Anonym sa...

Hei igjen, det var veldig kjekt at du ringte i går Erling:-)) Selv om jeg var på jente party akkurat da og formen var stigende.... hehe. Men da fikk du jo en prat med Lill også samtidig, Tusen takk for kortet, det var hyggelig selv om dere skriver her i bloggen er det jo alltid kos med et kort. Ellers har formen vært noe slapp på folkene som er i huset her, Bjørn dro litt utpå dagen i dag og jeg må si at jeg var ikke misunnelig på han som skulle kjøre over Haukeli da...Dere får kose dere videre i sola:-) Klemmer fra Borghild og familien.

Ps. Erling, fiksa det med telefonen:-))

Anonym sa...

Kjære Pusekatter.
Me har hatt ei fin helg.Nicolay satt på do og Synne vakna tidlig.
Eg har vore på jobb i Sandvika flott ver tulipanane spirer. Her hoss oss kjeme rådyro te å eta dei opp.Det er takk for all maten dei har fått hos meg.
No e da leggetid sov godt og kos dåko i morgon
Mamma og pappa helsar.

Anonym sa...

halais må alltid innom på datan å sjå om dk før eg legg meg,me ås går de bra hvis me ser bort frå spy å flonsa.savne dk masse når eg les kor kjekt dk har d,må nyte å leve kvar dag,glad i dokke.k9p lisemarius

Anonym sa...

Hei å hopp!

Nå har eg akkorat kommt him frå jobb. Drit å jobba så seint altså... Men ka jere vel de når eg står på reisefot :) Gleda meg knall te eg å Vegard ska kosa oss ei heile veka i Madrid. Sitta på kafe å drikka kaffi heile dagen i nermare 20 grader. E kje å forakta de, nei.

Store klem frå askepott

Anonym sa...

Hei Laila
Du kan ringa mamma på sentralbordet å hu bur på rom 4410 itte kl 1900. Få dei te å ropa hena opp visst hu ikkje svara på romme. Hu sko jobba litt øveti om dagane. Du kan og prøva bysså.

Klem frå Elin

Unknown sa...

Hey globetråttera!
Bare eit lite apropo på dine kulinariske matvana Laila... Triangelen-jentene (dei 2 som er tilbake i sure kalde forblåste Norge) har laga ein ny rett av pasta, tomatsaus, grønnsake og ost i ovnen... Me har faktisk ein vegetar variant og... haha... shit.. trur kje me hadde fått husmorprisen denna veko! Men kreative e me...

Og Erling.. bilen din vende naso mot Halsnøy på onsdag!! Skal kjøra forsiktig :) S

Ellers er da lite å melda herifrå...men me spelte nå Buzz med Reidar i går og frk. Johnsen vant storslagen! Ellers er Kvinnheringen dagens høydepunkt!

Stor klem frå tuttene i Verven 2B :o)
H & S

Jostein sa...

Vant ikkje på tippinga i helga heller. Skrekkeleg! Elles har eg fornuftig nok halde meg inne i helga.

Støttar forresten Thomasen i at fotball i Argentina må de få med dåke. Det er jo der dei verste driblefantane komme fra. Må berre unngå å kle dåke i feil fargar, for då blir det bråk!

Sjå om dåke ikkje får tatt eit bilde med dåke og Jesus i Rio!

Unknown sa...

Vett at det e ei fin strand i Rio. Den må dåkke sjekka ut....
Ligner litt på Sola stranda.
Bare uten flyplassen,men med brasilianske damer på rekke og rad.

Ellers går det i det vanlige.
Dagmamma er sjuk. Eg må vera heime med krapylo.
Kan ellers melde om et fint hus til salgs på Sunde til helgo!

Thomas og Unni sa...

Hei globetrottere. D e knallkjekkt å fylla me dåkke på bloggen - blitt fast rutine når eg komme på jobb.Må sjekke om dåkke har skreve ng siden igår. E litt misunte på dåkke så kose dåkke i varmen - her lengte me t våren. Thomas e så annige at han vil ut og lofta plenen allerede( d e visst ng så hette d - har ng me måsen å jørr (ikkje foggelen men den på bakken :-))Naboen begynte å grava ud tomtå si idag han ska sprenga seg ner i fjedle - ser veldig fram t d e livredde for at søraveggen vår ska gå adondas. d går nok helste godt men sko gjerna vert der dåkke e. Erling: eg tror ikkje disse guttane her på berget har heilt teken på å samla inn tippetipsene og få di på ein pukong og t narvesen t rett ti. Tror du må gi dei ein leksjon. og sånn bare mellom oss: du kan jo prøvesmaka sjokoladen sånn i smug. Me kan senda ny t dåkke me når dåkke e på ein plass øve litt lengre tid. og viss du blir oppdaga kan du jo bare sei at du sko sjekka om han va smelta. sånn bare mellom oss. Kos dåkke masse videre. Stor klem fra Unni (U9) og maen så nå e i garasjen og pusse ein udebenk.

Anonym sa...

Hallo.
Me e heima i Billingstadvn.i kveld
I gårkveld va me hoss Svein pappa reparerte ein tv.Då vart det sterke saker som takk for hjelpa.
Me tenker på dåko og les alle kjekke komentarar.
Kos fra mamma og pappa.

Anonym sa...

Bare for å beroliga dåke så har Jostein no tatt affære. Pukongen sine tips vil no bli levert inn kvar veka igjen. Manuelt, men likafullt levert. Dåke kan lika godt begynna å ta limousine istaden for buss.

På Copacabana e de visstnok veldig ivrige te å spela fotball. Itte alle de treningstima med guttane så e de nok lett match for deg Erling.

PS! De spele i Speedo :-)

Anonym sa...

Hei og hå det høres ut som om dere har det bra selv om grisesjuken
har tatt Erling.
Her hjemme er det stort sett
med det samme.Har hvert i
slalombakken i dag Nicolay var
på kurs og Synne gikk på langrenski
hu blei sur når hu ikke fikk ta
heis. Men litt kvikklunsj hjalp.
PS. DEN MELKESJOKOLADEN ER DET
VEL BARE Å SPISE OPP.
Skal hilse fra Lill og barna og
takk for fint kort. KOS DERE VIDERE.

Anonym sa...

Ciao bella!

Her gaar sangiaen ner paa hoykant, he, he, he..... Si claro!
Me har de knallkjekt i Madrid me 20 grader, me gusta! Si claro! Nada snomoking for oyeblikket, men no se ka saa komme :) Vegard har sitt meg brisen for fyste gong para siete anjos, he, he... Chin-chin. Vamos a dormir visst de e mulig. Lure paa kossen formen komme te aa vara i maaraa (ps! Elin er drita! Hilsen Don juan Vegardo) Elin seie boenas noches, he, he, he. Dette e jammen muy bien! Naa tar jammen an Vegard bilde av meg og... Sko jammen hatt me kabel aa lagt ut bilder, he, he, he. Daa hadde daakke faatt daakke ein goe latter.

See you later aligator!

Muchos besos, he, he, he....

Anonym sa...

yo estoy moy baracho! slite litt me konsentrasjonen! snork frå Madridos! si claro! Fine!