torsdag 15. mars 2007

Sight-seeing i Rio

Ooooooohhhhh ..... mye styr de siste dagene! Som vår venn fra Ilha Do Mel, Jason, sa det så bra: "I am so angry, I have to tell someone!"

Starta vel egentlig med at vi bestilte skikkelig turist-rundtur i Rio med det forbanna byrået "Pioneer Turismo" som skulle vise oss hele Rio, dvs. Sukkertoppen, Kristus-statuen og fotballstadion. Lunsj var inkludert ..... hehe, var nok vi og gamlingene som hadde tatt turen.

OK, turen skulle begynne 08:25, så det var vekkerklokke for første gang på reisen. Heiv i oss frokost og gikk ned å venta i resepsjonen på hotellet ..... klokka ble halv 9, ingen buss! Kvart på 9, fortsatt ingen buss! OK, vi ringer ..... ...... JODA! Bussen hadde stoppa utenfor Copacabana Sul, ikke Copacabana Sol som vi bodde på!!!! De knehønene hadde ikke tenkt at siden ingen med navnet Brandvik bodde på 404 på Copacabana SUL, så burde de kanskje ringe til Cobacabana SOL!! ÆRE MULI!!!! Deres geniale forslag var at vi skulle hive oss i en taxi til hotellet Rio Copa, så skulle bussen vente der .......................... TAXITUR I RUSHEN ........................ ............... FORTSATT I RUSHEN .......................................... FRAMME VED HOTELLET ......................... INGEN BUSS!!!

Det klikka fullstendig!

Ny taxi tilbake til Pioneer Turismo for å få pengene igjen, inkludert alle taxipengene. Går inn døra og tar kontakt med ei blond bimbo bak disken (dette er ingen objektiv observasjon, nei!). Så er vi igang ............. de babler i vei på pengelsk (portugisisk-engelsk) og det eneste jeg skjønner er SOL, SUL, SOL, SUL, SOL, SUL .... skjønner jo etter 2 sek. at de skal lure seg unna ved å si at vi var på feil hotell!!!! Ja, alle nordmenn er så dumme at de betaler tur på forskudd og så tenker de inni seg "HEHE, jeg skal jammen lure han kar'n der litt og si at jeg bor på Copacabana SUL istedenfor SOL" MAKAN!

Ja, det ble høylytt! .... mye om og men ..... jeg måtte telle til 10, Laila gikk ut og tok seg en røyk, men vi fikk det jaggu som vi ville! Alle pengene igjen, inkludert taxier. DET VAR DIGG, og jaggu snadder å få det ut her i bloggen og!

Ellers var Rio fantastisk ;-)

Kommer mer om Rio i seinere innlegg, måtte bare få det ut!

PS! Vi fiksa oss ny tur et aant sted, både til Sukkertoppen og Kristus ..... og myyyye billigere :-) Damn those Pioneers!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm.....du må passa blodtrykket Erling! Du veit at ein mann i din alder ikkje må asa seg opp. Pumpa begynner å bli sliten og dessutan blir du så raud i fjeset.

Smakte røyken Laila? Gloa var vel inne til filteret etter eit par trekk tenker eg. Og så var du og klar til kamp.

Bak solbrillene Erling, fekk du noko inntrykk av kurvaturane på CopaCo...Ikkje det at eg mistenker deg for kikking, men kanskje det gjekk nokon forbi "vindauga" ditt?
Diskresjon er ikkje nødvendig då dette er attraksjonar på lik linje med Sukkertoppen og Jesus.

Korleis går det med myggstikka dine Laila? Snakker dei om svartedauen der borte, eller har du normalisert deg?

På vår vakre holme her ut mot havet går dagane sin vante gang. Me ventar mjølkebilen på mandagane og tirsdag e da storbasar i bedhuset.(eg vann ein hekladuk sist - støvande!) Onsdag går med til forefallande arbeid i skuten og torsdag kjem Laiane med nyfiska skrei.Då vert det både fiskakaker og fiskegrateng - dei likar det ungane.

På fredag skal me ro til fastlandet og handla på felleskjøpet. Dei er billegare der veit de. Kanskje eg får tak i ei flaske brennevin og! Då er det brått mandag igjen.......og mjølk.

God tur vidare og........ja, blodtrykket har me snakka om!

-VF-

Anonym sa...

Tjåpp!

Hahaha, da e jammen herlig å vær flåga på internett-veggen når eg lese historien din Erling.. Minne meg litt om diverse episoda fra Afrika faktisk! Viktig å ikkje gi seg, takla i knehøgde! :D

Ja, no e eg egentlig ferdig med businessen i Amerika for denna gong.. Kule 'an på et ganske så fett hotell i Santa Monica :

http://marriott.com/hotels/travel/laxmb-marina-del-rey-marriott/

Har vore ein veldig vellykka tur, faktisk fått ein ny kunde i Jamaica.. Rom-produsent! Heheheh!

I måro e da den endelause turen heimøve, men da ska bli litt godt og.. Sjøl om da har vore greit å siga rondt i Beverly Hills i 25 grade, ekje DA liksom! :P

Fått shoppa sopassa at eg måtte kjøpa meg ein ekstra koffert her, heilt latterlig vettu.. Men no har eg god plass når Thailand-turen står for døro! ;)

Dåke må kosa dåke i søkk å kav.. Fortsetta med kule innlegg her, da e moro for oss så e "støkk" i kvardagen.

Tut!

Anonym sa...

Hallo.
Ja ja ta da me ro.
Gler oss til å sjå bilder fra turen.
Litt om og men høyrer nok med på ein slik langtur.
Allt vel heima snøklokkene blømer i husveggen.
Kos og klem fra mamma og pappa.

Unknown sa...

he he sta pa!!ikkje gje dikka!!!
hadde mine krangler eg og der nere...uff...