lørdag 17. mars 2007

Ilha Grande

Etter enda en laaaaaang busstur havna vi og Pingo på øya Ilha Grande. En god del større enn Ilha Do Mel, og mye mer liv. Tok båten fra Angra dos Reis..... tok ca. 1 time. Var nesten som i Hellas i sommer. Mange som ville leie ut rom, men vi er jo drevne i gæimet så vi beit ikke på ..... ikke før en liten fjott kom bort til oss litt lenger inni "sentrum". Kom fnisende inn fra sida med noen busker/pisker i hånda ..... skremte jo vette av oss! Neida, trivelig fyr som klarte å overbevise oss om å bli med å se på en leilighet ......... inni jungelen, nesten. Var ei fransk dame som eide det. Veldig hyggelig, og vi slo til da en aan fjott kom å ville ta'n foran nesa på oss. Viste seg å være vanskelig å få plass å bo .... nærma seg helg (dette var en torsdag) og da skulle visst alle hit.

Innlosjerte oss og stakk tilbake til sentrum for å få no' å bite i. Laila stinka myggspray og myggmiddel og alle andre myggdingser som går an å få tak i! Forveksla hu nesten med en mygg...... summa liksom rundt meg hele tida :oP Fikk oss litt mat og dro tilbake til kåken for å henge opp myggnettingen. Ingen klaus denne gangen!

Dagen etter ble strand for alle penga. Måtte gå et stykke for å finne ei fin strand ... hallo! må ha litt standard! Koste oss en hau hele dagen, og brunfargen kom litt etter litt. Ilha Grande kan anbefales!!


PS! Denne gangen var det Pingo som ble gravd ned ...... i Thailand er det Odd Arne, Jostein eller Stian som har meldt seg frivillige! Æ glær mæ!

Til slutt en link til bildene fra Ilha Grande: http://picasaweb.google.com/burnbay/IlhaGrande

6 kommentarer:

Anonym sa...

Heisan.

Gøy å følge med på turen deres. Dere skal ha ros for å være flinke til å legge ut bilder og info. Ser ut som dere koser dere masse i alle fall. Fortsett med deg og god tur videre :-)

Masse klem og hilsener fra Tom

Anonym sa...

Hallo.
Tusen takk for blomster bildet. Det var koselig med lyd på det eine bildet. Eg lika ikkje slangen som åt kanin.Det er kjekkt å følja dåko på turen.Og så får eg så god trening i å skriva.Me har hatt Kåre og ungane på besøk i dag.Lill var til Sverige.Det er mildt og fint.Rådyra kjem og et kvar dag.Dei tek nok snart tulipanane mine.God tur fortsatt og lykke til med tangoen.

Anonym sa...

Hei kj.kjekt å sjå adle fine bildene dokke vise te oss,ser ut så dokke har det rektigt så kjekt koseligt å fylja med,eg e å ser kvar dag.eg har prøvt å ringja,men kjeme ikkje igjønå ,dokke har kanskje ikkje vore der akkurat når eg har ringt.Nå går eg å legge meg god natt.klem frå meg mammå

Anonym sa...

Hei,

Nå e de tebake te kvardagen her på Ski og. Va kjekt så lenge de varte me sol, varmegrader å masse shopping i Madrid. Eg blir ganske så misunnelige når eg ser kor kjekt dåkke har de å sko ønska eg konne vore der :)

Goe klem

Jostein sa...

Er litt misunneleg på dåke her eg sit og høyrer vinden ular rundt hushjørnet og regnet som piskar mot ruta. Ananasdrinkar, solskin og bryggefestar verkar så uendeleg fjernt akkurat no.
Det der mygstikket ditt såg noko suspekt ut då. Sikker på at det der var ein mygg?

Kjekt å følga med dåke på bloggen. Må skriva ofte og legga ut masse bilder.

Jostein

Forresten: Forstod ikkje heilt det der med at dåke skulle grava oss ned i Thailand, men det var sikkert godt meint!

Anonym sa...

Fantastisk sprettromper! Det er jo dette som er kunst. Koffor ser ein ikkje sånt på solastranda! Makan.

Ser dåke har da fantastisk flott. Sola glimtar fram her og, dog sliter me å passere 2 sifre på gradestokken. Naboen måtte skrapa bilruta i dag! :-) Det er kjekt å sjå slikt om morgonen når ein kjører smilande ut av garasjen. God start på dagen.

Ellers fryder eg meg litt over dei fantstisk tippe bragdene i tippelaget. Slunken kasse :-) Skal hiva inn ein "bong", berre for å terga litt :-)

Dåke må fortsetta med å oppdatera oss misunlige, med varme bilder og gode historiar. Det hjelper mot stiv kuling og frostrøyk.

PS: Visst du kom å klagde om vatn i øyra, hadde vel ikkje du fått mykje sympati frå meg heller. Men dette høyrtes jo meir dramatisk ut. Må passa deg for bølgene. Godt å høyra at da gjekk bra.