onsdag 16. mai 2007

Thailand: Grovbrød, trønderfår, majones og agurk!

Kom til Thailand etter 30 timers reis fra Mexico og var så pottsure at det ikke ligna grisen. Begynte jo å krangle om hvordan været kunne komme til å bli :) Hotellet var rævva med null ocean view sånn som det sa i reservasjonen .... nei, det var en dårlig start på Asia! MEN .... som alltid så hjelper det med litt søvn, eller litt er vel en underdrivelse (heter det det???). Sovna i 6-tida på ettermiddagen lokal tid og sov rundt til 6-tida neste morgen .... frokost kl. 7 (ja, vi er blitt 30, men DET er tidlig) ..... stranda kl. halv 8 :D. Var i kjempehumør! Hotellet var myyye bedre, maten var kanonbra og alt var egentlig helt topp! Nå var det bare å vente noen timer på Elin og Vegard som vi skal ha det KJEMPEKJEKT med her i Thailand!

Overraska de på flyplassen og alt var helt topp :) ............. og ikke nok med det! De hadde med grovbrød, trønderfår, majones og agurk hjemmefra!!! Har drømt om grovbrød i flere måneder :) FANTASTISK!!


Men ..... det viser seg at det er helt unormalt vær her for tida (ifølge en hotellmann fra Tyskland ... de andre hotellfolka sier bare yes, yes og solly solly). Det pøser ned! Vi håper og krysser fingrene på at det snart slutter så vi kan nyte litt strand og sol! I mellomtida har vi Thai-, olje-, fjes og fotmassasje (cheap, cheap ... special plaice fål ju mai flend!) Følg med i den spennende fortsettelsen av vårt Thailand-opphold med Vegard og Elin!


Erling & Laila

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei nå har me lest og sitt på bilder frå thailand,misune dokke litt,dokke har vel med det norska flagget?her kjeme iallfall ei 17mai helsing frå meg,fint ver her ,men kaldt kos dokke videre såg herligt ut med masasje.helsing Ås.

Anonym sa...

Hei på dokke turistane,ser kj.koseligt ut kjekt å sjå at elinog vegard e vel framme ser ut som de har det herligt masasje o.s.v.Kor e det norska flagget kan ikkje sjå det på bildene.Ha ein fin kveld hels te adle klem frå mammå

Anonym sa...

Hei hei, grovbrød ja, det smakte tenker jeg:-)Ønsker dere en fin ferie sammen med Vegard og Elin.Skulle gjerne ha ligget der på en benk og blitt massert nå, har vært hektisk før 17.mai..Men nå er alt klart til alle her i familien..Ha en fin 17.mai og hipp hurra!!Klemmer fra oss fire i tanumvn.

Anonym sa...

Lørdag.
Det var kjekkt å se alle fine bildene dere har lagt ut.
Kjeledeggene som svømte rundt dere så fine ut.De som gikk på bakken på fire bein likte jeg mindre.Blomster mottas med takk.
Jeg skal i bursdag i dag til Sissel hun var 60 år 17.mai.
Det blomstrer flott her hjemme nå.
Borghild er til Hemsedal sammen med en gjeng de skal drikke ut Elisabeth!!!!!
Det blir sikkert gøy.
Ha en god helg alle fire.
Masse hilsner fra Billingstadvn.

Anonym sa...

Hei Erling og Laila, fann sida via Halsnoyveven.

Om de kjem til Samui, maa de berre ta kontakt, hotellet eg jobbar paa er www.banlaemsai.com. Og mailen min er haakon@banlaemsai.com.

Haapar de har ein flott ferie her i Thailand.

Beste helsingar fraa Haakon Gjerde

Anonym sa...

Hallo feriefolk!!!
No er det på tide med ei lita helsing igjen.Har nett snakka med Halsnøy det høyrest bra ut.
Eg har vore på jobb i dag deretter til Sandvika.I går var eg der også.Då var me nede og høyrde på Bærum teaterlag.Eg hadde no sånn passe lyst men Sonja ville gjerne.Det kosta 100kr.og overtid vart det jo.Me var ein tur i Rådhusparken først og då me gjekk bortover fann eg 100kr.som låg på kanten.Så då måtte eg jo bli med.Det var kjekkt og me fekk god jordbærkake og kaffe.Og så fekk eg gleda ei gamal dame.
No er det leggetid kos dåko!!!!
Klem fra mamma og pappa.

Anonym sa...

Thailand, for eit herleg land. Eh er likevel ikkje heilt nøgd med denne oppdateringa!! Eg vil ha detaljar. Kor er de? Kor bur de? Hotell? Mat? Osb. Husk eg er ein drievn thailandsfarar og kan skilte blant anna med kopp-kun-kaa, check-bin-kaa, sawadi ka.. Åltså, det er berre til å spørje alså:)Skal sende ei lita nyttig liste med velbrukte fraser.

klempåklem
Laila

Anonym sa...

Uff, kor mange skrivefeil det blei, men eg må skjøtte elevane mine, så dette går litt i kjappaste laget.
L

Anonym sa...

Dæven så brun dåke er.

Hendelse.

Her blir da tjuvtrenning i solarium. Red Rooster må ha litt grunnlag før avreise. Iallefall så brune som dåke har blitt. Blir jo levande blitz på alle bileta. Jaja.